Una novela de terror para el María Xosefa Canellada

Lluis Aique Iglesias. / E. C.
Lluis Aique Iglesias. / E. C.

Lluis Aique Iglesias se lleva los 3.000 euros del galardón por una obra «de miéu y que amás d'entretener fai pensar»

P. A. MARÍN ESTRADA GIJÓN.

'Invisible' es el título de la novela con la que el escritor Lluis Aique Iglesias se ha alzado con el XI Premio María Xosefa Canellada de Literatura infantil y Juvenil en llingua asturiana, que otorga la Consejería de Cultura del Principado de Asturias y dotado con 3.000 euros. El jurado, reunido ayer en Cabranes, ha destacado en la obra ganadora su «tratamiento de temas de actualidad con personajes reales, una buena estructura narrativa y un estilo literario cargado de imágenes simbólicas».

El ganador nació en Sotrondio en 1967 y es licenciado en Filología Inglesa por la Universidad de Oviedo. Actualmente imparte clases de llingua asturiana en los colegios Santo Domingo Guzmán de Mieres y La Salle de La Felguera (Langreo), además de trabajar como técnico en la Oficina de Normalización Llinguística de San Martín del Rey Aurelio. Tras conocer el fallo manifestaba sentirse satisfecho por un galardón que «ye pa mi la másima aspiración lliteraria» y definía su relato como «una hestoria de mieu que nun ficiere de menos la intelixencia de los adolescentes pa los que s'escribió y amás d'entretener o asustar ficiere tamién pensar un puquiñín». En palabras de su autor narra las vivencias «de dos rapazos y la so relación colos pás y col restu de la sociedá: ún d'ellos anda polos catorce años y l'otru polos cuarenta, porque ye un neñu al que nun dexaron crecer», explicaba.

Para Iglesias haber optado por una obra de género y concretamente de terror «ye una manera d'abrir nuevos caminos na lliteratura asturiana y sé polos mios alumnos, tamién pol mio fíu de quince años, que-yos encanten les hestories de mieu», ya que en su opinión «vívenlo de manera mui natural, nel día a día tan enfrentándose a unes tresformaciones que nun saben bien cómo son nin a onde los lleven, y eso ye puru mieu».

El nuevo premio María Xosefa Canellada ha publicado diversos relatos y poemas en revistas como 'Lletres Asturianes' o 'Lliteratura', además de traducir al asturiano textos ajenos como 'La importancia de llamase Severu' de Oscar Wilde y 'Lo que vio el mayordomu' de Joe Orton. Tiene en su haber varios galardones literarios como el XIII Certamen de Cuentos Curtios Valentín Palacios o el segundo premio del XX Concursu de Cuentos pola Oficialidá de Bimenes. En la actualidad trabaja en una novela inspirada en la realidad que conoció durante la década que residió en Monterrey (México), un territorio de frontera donde «los problemes de la migración a los Estaos Uníos, la violencia o el narcotráficu, son el pan nuestru de cada día», detallaba.

 

Fotos

Vídeos