La vía fiscal más nuestra
Rebaxa a les rentes pequeñes (12.000), subida a les medies (33.000), altes (55.000) y mui altes (175.000)
Universidá y escuelines gratis, deducciones a les families con dos ¿o más? fíos, ayudes a les empreses qu'exporten, rebaxa a les rentes pequeñes (12. ... 000), subida a les medies (33.000), altes (55.000) y mui altes (175.000), y muncha manzorga pa vender tanta moto; esa abulta ser la vía fiscal nuestra, l'asturiana: más impuestos pa los de siempre: clases medies y ¿ricos?; y menos –a lo que parez, más de 70 millones d'euros esti añu– pa los que ya cumplen. ¿Tien vusté más fíos que la media? Menos impuestos. ¿Tien más estudios que la media? Menos impuestos. ¿Tien más mercaos exteriores que la media? Menos impuestos. ¿Ye del montón? Más impuestos.
Con too y con ello, hai dalgo nesti pequeñu pasu fiscal pal nuestru executivu que podría acabar siendo un gran reblagu pa la humanidá. Pola primer vez na nuestra historia solidaria y socialista –heriedes que somos del Presidente Belarmino Tomás– los nuestros alministradores van asumiendo (pela vía de los fechos) que los tributos autonómicos tienen más utilidá que la namás pintoresca, redistributiva y políticamente correcta de quita-ylo al ricu pa da-ylo al probé, quita-ylo al empresariu pa da-ylo al trabayador, quita-ylo al trabayador pa da-ylo al paráu, quta-ylo al paráu pa da-ylo al inmigrante y quita-ylo al inmigrante pa da-ylo al dependiente.
Por descontao, siguen teniendo miéu al qué dirán y anúbrenlo too con un castigu a los más ricos. Pero queda claro que, pa esti gobiernu, los impuestos tamién pa otres coses: pa facilita-yos la vida a los contribuyentes, p'atraer inversiones, pa retener persones, y pa competir: «Esti Gobiernu, el d'unidá progresista y reformista, tien fecho posible qu'una familia, de clase media, con dos fíos pueda deducise hasta 2.100 euros y termine pagando n'Asturies 1.100 euros d'IRPF en cuenta los más de 2.000 que paguen en Galicia o Castiella y Llión». Palabra del nuestru Presidente.
Qu'a min –prácticu como soi– nun me parecen mal; como empiezu. Lo peor ye'l primer pasu y visto ya qu'aprovechar la vía fiscal (asturiana) ye un drechu, vamos acabar teniendo razón los que llevamos tanto aneciando con qu'aplicar nel nuestru pequeñu y verde país una política tributaria intelixente, coherente, competitiva y nada demagóxica ye la única manera de mirar pola sostenibilidá del nuestru sistema.
Y claro que podemos facelo meyor. Pero, si la muerte y los impuestos son lo único inevitable, toca racionalizar, dexar de rezar y pasar a l'acción.
¿Tienes una suscripción? Inicia sesión
Comentar es una ventaja exclusiva para suscriptores
¿Ya eres suscriptor?
Inicia sesiónNecesitas ser suscriptor para poder votar.