«Conceyu Bable consiguió mantener la identidá cultural asturiana hasta los nuestros díes»
Vanessa Gutiérrez remarca la oficialidad como «cuestión irrenunciable» en la inauguración de los actos de la Selmana de les Lletres
La consejera de Cultura, Vanessa Gutiérrez, reiteró este lunes la apuesta por la oficialidad del asturiano y el eonaviego como «una cuestión irrenunciable pa esti gobiernu» en la inauguración de la 45 Selmana de les Lletres dedicada a Conceyu Bable durante el acto de presentación de las primeras actividades programadas en la Biblioteca de Asturias 'Ramón Pérez de Ayala'. Durante su intervención institucional, la representante del ejecutivo autonómico calificó el homenaje a este colectivo pionero de la reinvidicación llingüística de «xustu reconocimientu a les persones qu'al traviés del so compromisu y el so esfuerzu consiguieron mantener la identidá cultural del pueblu asturianu hasta los nuestros dies», remarcando que por ello «padecieron tamién demasiaes veces la inxusticia de la difamacion o el cuestionamientu ensin dexar qu'esta presion doblegase'l so enfotu».
A su llegada a la Biblioteca de El Fontán, Gutiérrez en declaraciones a los medios destacó la importancia de Conceyu Bable en el contexto histórico en que nació y la pervivencia de su labor: «Nun momentu de dificultá, como'l de la transición de la dictadura a la democracia, fizo una serie de reivindicaciones que continuamos de dalguna retomándoles y actualizándoles. Son munchos los llogros que debemos al trabayu y a la xenerosidá de les numberoses persones d'esi colectivu y tamién muncho lo que nos queda por continuar del legáu que nos dexaron», afirmó. Al hilo de esta última reflexión y a preguntas de EL COMERCIO sobre el estado de los proyectos del gobierno asturiano en ese ámbito, la consejera declaró que «nos últimos meses ya se van viendo los avances que se tan dando, como la inclusión de la enseñanza del asturianu y l'eonaviego ente los 3 y los 6 años, un pasu alantre pa la tresmisión de les nuestres llingues a les futures xeneraciones». Igualmente señaló que «el Plan de Normalización ta mui avanzáu y contamos llevalu a la Xunta Xeneral cuanto antes, lo mesmo que la modificación de la Llei d'Usu y otres midíes que vamos implementar, esperando de que podamos contar, oxalá, con esa mayoría parlamentaria que permita la oficialidá».
En esta primera jornada de la Selmana de les Lletres quedó abierta en el vestíbulo de la Biblioteca una exposición que reúne diversos materiales de la asociación asturanista: publicaciones, fotografías, documentos internos, carteles o pegatinas. Se complementará con otra en el Archivo Histórico de Asturias titulada 'Conceyu Bable nel so tiempu' a partir del próximo viernes. Paco Álvarez, coordinador de las actividades junto a Arantza Margolles definió a C. B. como «resultáu d'un mileniu d'esistencia y resistencia d'esta llingua que siguimos falando» y a las exposiciones como una forma de «reconocimientu y reconocimientu al so llabor». Similares palabras de elogio a la entidad homenajeada, tuvo Xune Elipe, responsable del documental 'Entamar los llabores de la casa», que se proyectó en el acto institucional: «L'Asturies actual nun s'entiende ensin l'actividá d'asociaciones como Conceyu Bable». En el audiovisual -que emitirá la televisión autonómica- se recogen archivos de imagenes de la época y exponen sus testimonios destacados militantes de conceyu como Amelia Varcárcel, Ana Cano Vicente García Oliva, Carlos Rubiera, Miguel Solís o los tres fundadores: Xosé Lluis García Arias, Lluis Álvarez y Xuan Xosé Sánchez Vicente.
Este martes continúa la programación de les Lletres con la inauguración al mediodía en el Museo de Bellas Artes de la exposición 'Conceyu Bable y l'arte contemporáneu asturianu'. Durante la tarde habrá una visita guiada a la muestra y un espectáculo poético-musical de tributo al Nueu Canciu con Xaime Martínez y la Familia Tradicional, Mapi Quintana, L-R e Izar Gayo.