Qué más da
La ería del Piles y las vistas desde el Abba. La cultura local por los suelos. Dicen que somos también europeos, pero quizá europedos. La ... manzana de Francia, los fréjoles de Marruecos, el carbón de Rusia, Australia y Sudamérica. El barrio de Jove reivindicando sus derechos como en 1995 y el resto del municipio mirando. El metrotrén abandonado, el AVE convertida en un gorrión. Suciedad cotidiana, inseguridad creciente, menos policías, que desearían más dotación y mejor sueldo que medallas, más gerentes y amiguetes, obras que se eternizan y cada vez más atascos. Conciertos y actuaciones musicales de gentes sin argumentos.
¡Nun pasa ná fiu! Dirán aquella frase que'i prestaba dicir tantu al to güelu: «Qué más da».
¡Véndovos Mareo! y Paz dióios 1.500 millones de pesetes fai 23 años, agora Moriyón va daios 3.000 (millones al cambiu). ¡Qué más da! Los americanos venden'ios 600 misiles antitanques a países que nun pasen ningún control psiquiátricu y paséense frente a tu casa intimidando, pero qué más da, van quedase con tu casa y tampoco te va a importar, dirás, qué más da, toy de renta.
Naide fai na. ¿Crees que ios preocupa a alguien lo de Xove? Si nun hay más que xente sin preparación en toos los llaos de menistres y menistros, de diputaes y senaores o concexales. Nun saben más que colocar a los sus familares o amigos. Y esi tren tan rápidu aquí llamaránlu 'el raposu'. Y lo de les obres tamién te lo dixe y te lo repito: «Hay obres de caridá, hay obres de sentimientu, pero les que duren más son les del Ayuntamientu».
Van inagurar la calle Pablo Iglesies y les aceres tan feches un Cristu. Después quexaranse de les denuncias que van recibir por les gochaes que nos vamos meter.
De nuevu les medalles d'oro de la ciudá y esti añu tocoi a los buenos, pa compensar la del añu pasau, policíes y lladrones. Lo de lladrones ye po les noveles d'asesinatos, eh.
La cultura ya cambió. N'asturiano ya nun te digo ni Diamantina, ni El Presi, ni Manolo Quirós, ni Xulio Ramos. Nun ios val ni Carlos Rubiera, ni Anabel Santiago, ni el Pixán y hasta el Hevia ta pasau. Hay rapazos con fundamentu, como Helena Toraño y Nel González o Leticia Baselgas y Rubén Bada, pero como nun canten en bragues y madreñes nun triunfen.
En su momentu fue el 'nun yes tú qué vas a ser' y agora ye 'si yes asín yes el mexor'.
Dan calles cagando llechis de rápidu a cualquier y al 'Chatín' en vez d'una estatua quieren dai un palcu en el Xovellanos. Pero, nu pierdas el tiempo, la xente seguirá repitiendo como to güelu: «Qué más da» y con el «qué más da» d'aquí faense ricos los de fuera.
¿Tienes una suscripción? Inicia sesión