Respeto
Así se titula uno de los grandes éxitos de Aretha Franklin, la Reina del Soul, en la que venía a decir, más o menos, que ... de todo lo que quieres tengo, pero solo te pido un poco de respeto.
–¡Vaya fiu! Otru día que ya tas liau con los tus cancios de mocedá.
–Pues no abuela, oigo esa palabra y la asocio con Aretha Franklin. Debe de ser que pienso en voz alta y tú estás siempre al quite.
–Pos agora que lo dices ye verdá que tais perdiendo el respetu a toos y a too. Y fíxate en too el mundu está claro: «O mieu o respetu».
–Aquí perdisteis el mieu, pero perder tamién el respetu, eso paezme muy pelligroso. ¡Aunque nun ye de estos díes, eh! Lleváis tiempo xugando con fueu y podéis quemabos.
–Pasásteis de la nada al tó y nun paráis. ¿Nun te alcuerdes que pillaron a un montón de amigos tuyos, nos años 60, en un pisu de Linares Rivas y por un porru fueron tos pa comisaría?
–Faltes de respetu siempre les hubo, pero nun pasaben inmunes como agora. Simplemente si te pillaben mexiando en'a cai, o te caía una multa 'o una hostia, por gochu. Agora nun tienen mieu, porque nun ios faen na y por onde el Rinconín mexien to'l día sin respetu por naide.
–N'el 76 a 'la Madre'l Emigrante' pusieron'i un petardu a los pies, estropiáronla, y una mareona terminó de tirar a la buena muyer. Nunca naide se atrevió a dicir «fui yo». Habíen puestolu guapu.
–Durante años, les faltes de respetu, ficiéronles muy gordes en el nome de una llibertá mal entendía, y aunque les facíen taben acojonaos, y nunca diben de cara.
–Pero cambien les coses y muncho, y ya ni mieu ni respetu. Tol día hay insultos y agresiones por tos los llaos, hasta n'el Congresu. Al presidente del Gobiernu, fai años, dieron'i un puñetazu que lu dexiaron tontu.
–Perdisteis el mieu, Danielín, eso ye bueno, pero perdisteis el respetu y sin respetu nun se va a ningún sitiu.
–El to conociu Sabina entonaba: «Nun hay nostalxia peor que añorar lo que nunca jamás sucedió» y tien muncha razón. N'aquellos años fuxíos había munchu respetu, esperemos que nun lu faigan volver a base de mieu. Porque aquí, o en cualquier sitiu, una de dos o mieu o respetu.'
–O como sigue cantando Aretha: «Llegarás a casa y descubrirás que me he ido» porque esto no se puede aguantar.
¿Tienes una suscripción? Inicia sesión