Borrar
Xosé Antón González, con las nuevas integrantes de la Academia, Margarita Mier e Isabel Hevia.

Ver fotos

Xosé Antón González, con las nuevas integrantes de la Academia, Margarita Mier e Isabel Hevia. MARIO ROJAS

«La sociedá asturiana ta madura pa la oficiliadá», dice el presidente de la Academia

Xosé Antón González señala en su discurso en el Campoamor que se dan las condiciones para cambiar el estatus legal de la llingua

P. A. MARÍN ESTRADA

OVIEDO.

Sábado, 5 de mayo 2018, 00:07

Necesitas ser suscriptor para acceder a esta funcionalidad.

Compartir

«La oficialidá ta al algame les manes, ye inevitable y va llograse porque danse agora les condiciones d'alcuerdu social y políticu pa facela vidable». Ese fue el mensaje central del discurso que pronunció ayer el presidente de la Academia de la Llingua Asturiana, Xosé Antón González Riaño, durante el acto central del Día de les Lletres en el Teatro Campoamor. El responsable de la institución lingüística quiso comenzar sus palabras aludiendo al incidente protagonizado hace unos meses en el coliseo ovetense por parte de un sector minoritario del público de la ópera y pedir un aplauso de desagravio «como ñiciu de respetu y homenaxe a la llingua d'Asturies y a toles llingües del mundu».

Vídeo.

Era el primer acto de Les Lletres que presidía González Riaño y en su alocución tuvo un recuerdo emocionado para quienes le precedieron en el cargo: Xosé Lluis García Arias, Miguel Ramos Corrada y Ana Cano. Elogió a las nuevas académicas, la historiadora Margarita Fernández Mier y la pedagoga y socióloga Isabel Hevia Artime, y repasó el trabajo de la institución en el último año. Luego fue directo al grano: «Sé que queréis que fale de la oficialidá», dijo antes de constatar que en el momento actual «hai una clara conciencia qu'afita lo inevitable d'un procesu, previstu constitucionalmente, que va asitiar al asturianu al mesmu altor de dignidá que'l restu de les llingües españoles».

El presidente de la Academia expresó su convicción de que «la sociedá asturiana ta agora madura pa poner en práutica una oficialidá afayada a les nueses concretes necesidaes» y abogó por un modelo «qu'implique l'exerciciu de la llibertá llingüística, non de la imposición», tildando de «sectores marxinales y antiasturianos» a quienes se oponen a ella. El cantautor Nacho Vegas cerró el acto interpretando varios de sus temas en asturiano.

Reporta un error en esta noticia

* Campos obligatorios